XII Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta

El passat dimarts 12 d’abril, un alumne de 1r d’ESO –Pol Aguilera- i tres alumnes de 3r d’ESO –Joana Mulet, Laia Miró i Joan Pons- van participar als quarts de final del XII CERTAMEN NACIONAL INFANTIL I JUVENIL DE LECTURA EN VEU ALTA, que es va celebrar a Tàrrega i on hi van participar diverses escoles de la província de Lleida.

El Certamen pretén potenciar la lectura entre els joves de les escoles, ja que es considera una eina primordial i bàsica per l’aprenentatge dels alumnes, perquè millora la comprensió lectora, és generadora de debat, permet treballar alguns aspectes gramaticals, afavoreix l’ampliació de lèxic i vocabulari i ajuda a prendre consciència de l’organització de la informació.

El concurs consisteix a llegir lectures en veu alta, en diverses modalitats. El Pol va participar a la categoria de Corsaris, fent lectura individual. Els tres alumnes de 3r ho van fer a la categoria Tropa de corsaris, amb una lectura col·lectiva i dramatitzada. A l’escola havien practicat l’entonació, el ritme, les pauses i la fonètica, i malgrat que no van aconseguir arribar a la final, van demostrar ser uns bons lectors i lectores.

A part d’endur-se’n una bona experiència, els quatre van ser premiats amb un diploma i un parell de llibres per a cadascun d’ells. Enhorabona i a gaudir de la lectura!

20160412_111038 (Large)

20160412_113005 (Large)

20160412_122103 (Large)

20160412_122547 (Large)

CreaEscola Quality Certificate for Education Website