Els alumnes de 4t d’ESO visiten el Monestir de Sant Benet i experimenten amb la cuina a la Fundació Alícia

El passat dijous 18 de febrer, els alumnes de 4t d’ESO, acompanyats de les seves tres tutores, van realitzar una sortida cultural a la comarca del Bages, amb l’objectiu de visitar el Monestir medieval de Sant Benet del Bages, totalment recuperat i reformat, i la seu de la Fundació Alícia, que treballa en la recerca alimentària.

Pel que fa al Monestir, la guia acompanyant va plantejar-los la visita com un recorregut cronològic pels espais monumentals de Sant Benet i també com un viatge en el temps, en què els alumnes van poder reviure les èpoques més rellevants del monestir i, en paral·lel, la història de Catalunya, a través de projeccions de gran format i altres recursos combinats que permetien viure la història en primera persona.

A la Fundació Alícia (Alimentació i Ciència), els alumnes van poder viure una experiència culinària des de la seva vessant científica. Primer de tot els van explicar breument què es fa a la Fundació Alícia, un centre únic al món de recerca en la cuina que promou la bona alimentació. Després, en la part del taller “Cassoles i provetes: experiències científiques a la cuina”, els alumnes van aprendre que dins d’una cuina es produeixen una gran quantitat de processos físics i químics, i també van poder comprovar que elements com la densitat o la solubilitat són conceptes científics que es poden entendre molt fàcilment des de l’òptica de la cuina.

20160218_113908 (Medium)

20160218_121924 (Medium)

20160218_143452 (Medium)

Si voleu veure la resta de les fotos, feu clic aquí.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website