FP CHALLENGE de les Terres de Lleida

10 alumnes de diferents Cicles Formatius de l’escola han participat en els campaments d’Innovació i Emprenedoria de les Terres de Lleida.

Els centres @instorrevicens, @inscaparrella, @etlleida, @ilernaformacio i @sallemollerussa han organitzat l’FP CHALLENGE de les Terres de Lleida. La hackatton per treballar en la ideació i cerca d’una proposta de valor vàlida d’un repte.

El repte, Trencant Barreres, ha estat proposat per l’empresa PlusFrésc i ha comptat amb el suport de @caixabankdualiza

El repte ha consistit en plantejar un projecte que faciliti la compra en el supermercat a persones amb discapacitat cognitiva, visual, auditiva i mobilitat reduïda. S’ha desenvolupat d’acord a l’ODS 3, Salut i Benestar i ODS 10, Reducció de Desigualtats.

Un total de 50 estudiants d’FP dividits en 10 grups formats per cinc alumnes ha treballat mitjançant uns cubs de grans dimensions seguint la metodologia Design Thinking per aportar la millor solució al repte. Aquests cubs estan dissenyats per promoure la creativitat, la multidisciplinarietat i el treball en equip. A més, els grups estan composats per un alumne/a de cada centre per promoure sinèrgies que activen i construeixen coneixement.

El jurat en la seva deliberació ha tingut en compte la viabilitat d’implantació, el cost, la innovació, l’impacte de les vendes i el nivell de detall de la proposta.

Algunes de les idees proposades han estat la implementació d’un sistema semàfor a través del qual es senyalitzaria quins supermercats PlusFrésc tenen l’adaptació i en quin nivell, adaptació sonora i lumínica, instal·lacions de pantalles als passadissos, acompanyament per part de personal qualificat contractat d’associacions especialitzades en aquest àmbit, eslògan Empatia Plus entre d’altres.

El primer premi s’ha atorgat a l’Anas Ouzecti alumne del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Administració i Finances de La Salle Mollerussa.

El segon premi ha estat per Unai Guerrero alumne del mateix cicle de la nostra escola. 

CreaEscola Quality Certificate for Education Website